Pirelli DIABLO ROSSO™ IV | Pneumatiky pro sportovní silniční motocykly
Nejsportovnější pneumatika pro silniční použití bez ohledu na povětrnostní podmínky. Chci vědět více
PIRELLI DIABLO ROSSO™ IV - supersportovní silniční motocyklová pneumatika
U motocyklů s velkým objemem (> 999 cm3) je 200 koní standardní hranicí a u některých strojů Superbike a Hypernaked často dosahuje ohromujícího výkonu přes 215 koní. Do tohoto rámce musíme zahrnout i sportovní crossovery schopné dodat 160 k na 240 kg vážícím stroji vysokém více než 140 cm a motocykly Supersport a Naked o objemu 600 ccm s téměř stejnou hmotností jako jejich protějšek s větším objemem, ale s maximálně polovičním výkonem.
DIABLO ROSSO™ IV stanovuje v segmentu Supersport reference pro všechny tyto třídy motocyklů. Proto se společnost PIRELLI rozhodla rozlišit produktové charakteristiky zadních pneumatik podle velikosti, a tedy i typu motocyklu, aby dokonale splňovaly požadavky každého jezdce.
- Vynikající přilnavost při brzdění, zvýšení tahu v extrémních úhlech náklonu a skvělá trakce při výjezdu ze zatáčky.
- Odlehčená reakce řídítek na vstupy jezdce a plynulá zpětná vazba při průjezdu zatáčkou
- Konstrukce a tvary odvozené od WSBK
- Vícesložková směs obohacená křemíkem pro přední i zadní pneumatiky
- Nejlepší výkon na silnici, na mokré i suché vozovce
Přední pneumatiky DIABLO ROSSO™ IV
DIABLO ROSSO™ IV zvýšená specifická tuhost rayonového kordu podporující dynamické potřeby pro vynikající zážitek z jízdy. Tyto vlastnosti přinášejí jezdci skvělý pocit kontaktu s vozovkou a zároveň pocit pevné stability.
Tvrdá vrstva materiálu pneumatiky díky vysokému obsahu oxidu křemičitého a nízkému Tg zajišťuje vynikající přilnavost v chladných a mokrých podmínkách. Boční měkčí vrstva (přístupná při úhlech náklonu nad 35°) nabízí vynikající přilnavost a poskytuje brilantní pocit kontaktu. V kombinaci s tím dává jezdci možnost upravit trajektorii při průjezdu zatáčkou nebo oddálit brzdění před vstupem do náklonu.
Zadní pneumatiky DIABLO ROSSO™ IV do rozměru 190/50 ZR 17
Zadní pneumatiky DIABLO ROSSO™ IV do rozměru 190/50 ZR 17 mají dvouvláknovou strukturu Rayon. Podle přední struktury byla tuhost kordů zvýšena o více než 30 % oproti pneumatice DIABLO ROSSO™ III, čímž se snížil počet zakončení, a proto je k dispozici více prostoru pro výkon směsi. Z toho těží přilnavost a pravidelnost opotřebení.
Plně křemíková zadní pneumatika s dvojitou směsí nabízí rychlé zahřátí, výraznou úroveň přilnavosti bez ohledu na úhel náklonu (i za mokra) a plynulost jízdy. V souvislosti s rozměry pneumatiky, a tedy i kontaktní plochy, zajišťuje duální směs s menší diskontinuitou směsi nejlepší rozložení napětí, a tím poskytuje pocit z jízdy a rovnoměrnost opotřebení.
Zadní pneumatiky DIABLO ROSSO™ IV od rozměru 190/55 ZR 17 výše
Inženýři společnosti PIRELLI vyvinuli konstrukci podobnou závodní, odvozenou ze zkušeností z mistrovství světa superbiků: DIABLO ROSSO™ IV má strukturu Lyocell se třemi vlákny, což se projevuje v poměru deformace, který je výrazně nižší, než je obvyklé u silničních pneumatik. Výsledkem je vynikající trakce při akceleraci na plný plyn bez ohledu na úhel náklonu.
Pětizónové uspořádání pneumatiky s třísložkovou směsí pro vytrvalostní závody, přesouvá kompromis při vysokých úhlech náklonu z přilnavosti na mokru na zvýšení přítlaku, aby se vyrovnalo s extrémní rychlostí v zatáčkách a ohromujícím výkonem motorů moderních výkonných motocyklů. Měkký středový pruh s plným obsahem siliky zajišťuje výkonnost a zároveň bezpečnou sportovní jízdu - za všech povětrnostních podmínek.
Tvar pneumatiky DIABLO ROSSO™ IV
DIABLO ROSSO™ IV má závodní profily odvozené od profilů používaných v mistrovství světa superbiků. Ostré kontury s několika poloměry zajišťují okamžitý přechod z náklonu do vzpřímeného směru a rychlou změnu směru, zatímco plošší ramenní část poskytuje vysokou přilnavost a držení stopy při průjezdu zatáčkou. Optimalizovaná výška bočnic zajišťuje jistou trakci při akceleraci vzhůru i při výjezdu ze zatáčky. Vyváženost předních a všech zadních kontur umožňuje vynikající pocit kontroly a neutrální chování kola.